Verven, verven en sausen - Reisverslag uit Gobabis, Namibië van Mirjam Grijpstra & Stance Muller - WaarBenJij.nu Verven, verven en sausen - Reisverslag uit Gobabis, Namibië van Mirjam Grijpstra & Stance Muller - WaarBenJij.nu

Verven, verven en sausen

Door: Mirjam & Stance

Blijf op de hoogte en volg Mirjam Grijpstra & Stance Muller

10 Mei 2007 | Namibië, Gobabis

Pfff nog 2,5 week en wij komen alweer terug. Deze week zijn we druk bezig met de slaapkamers in het ziekenhuis. De eerste slaapkamer is klaar op een zebra, fotolijsten en gordijnen na. Van de andere slaapkamer is het plafon gesausd en wordt morgen de wanden geverfd en gaan we daar ook dieren op schilderen.
Judith en Susanna helpen ook mee vanaf deze week, het gaat lekker hard dus. Helaas heb ik niet de tijd om heel veel te schrijven nu. Het weekverslag van deze week zal ik de volgende keer op de site zetten. Nu een paar foto’s van de afgelopen dagen (en een paar van het weekend in Epikuro)! Helaas heb ik hier geen foto’s van het feest, dus die komen als ik in Nederland ben.

Eerst de groetjes en tot snel!

  • 10 Mei 2007 - 17:44

    Jitske:


    Hallo daar op het zuidelijke halfrond!

    Mooie tijd gehad met jullie familie's? Ben erg benieuwd wat jullie allemaal gezien/gedaan hebben. Wanneer komen jullie ook alweer terug? Schiet al snel op he! Het lijkt nu voor mij veel sneller te gaan dan toen ik daar zelf 3 maanden zat...

    Geweldige verftekeningen zeg! Geinspireerd door de film Madagascar? En ik moest erg lachen om die meiden die jullie haar hebben gevlochten, die in de Viva de Anybody lazen. Wat vonden ze van de naakte, bleke, Hollandse lijven ;) Het waren dezelfde meiden die mij ook gevlochten hebben volgens mij. Grappig! Mooi dorpje he, Epukiro.

    Verven jullie alleen de kinderafdeling of ook nog iets voor de volwassenen? En ik meende dat jullie ook een activiteitenprogramma voor de volwassenen in het ziekenhuis wilden bedenken, gaan jullie dat nog doen, of is er tijd te kort?

    Hebben jullie Bruce al gevonden (voor mijn foto's?) Ben zo benieuwd hoe het met 'm gaat! Heb sinds we weg zijn op geen enkele weblog over hem gelezen, en dat baart me best zorgen, omdat hij altijd bij nederlanders omhing...

    Nou, nog ontzettend veel succes met klussen en andere plannen. Ik weet nog dat wij aan het eind v/d periode ook bijna tijd te kort kwamen om alles af te ronden. Nu stop ik, anders begint het op mijn weblog te lijken ipv die van jullie, hihi :)

    Liefs Jitske

  • 10 Mei 2007 - 18:28

    Pieteke:

    Jee Mirjam wat is dat snel gegaan zeg die tijd wat zal het straks weer wennen zijn voor jullie het regent nu hier in dit kikkerlandje,maar alles is al wel weer mooi groen.Nog even dus en kunnen we je op Drakenburcht weer in onze armen sluiten.hoihoi

  • 10 Mei 2007 - 22:00

    Jeannet:

    Ziet er erg leuk uit moet ik zeggen. Volgens mij zijn ze erg blij met jullie schilder kunsten. Ik zag op de foto's ook dat de rest van de tafels en stoelen er zijn.Heel veel succes verder en hopelijk komen er nog meer leuke "prints" op de muur om de boel in het ziekenhuis vrolijk te maken voor de kids.
    GROTE KLASSE HOOR!!!
    Groetjes van mij aan allemaal.

  • 11 Mei 2007 - 10:38

    Jacob Vierkant:

    Hoi Stance en Mirjam.

    Nog 2.5 week.... waar blijven de weken zou je zeggen.
    Gisteravond met Jos gesproken en...geoefend.
    Deel van de foto's vluchtig even bekeken, zag er spectaculair uit.
    Rest komt nog wel.

    Groetjes en nog veel succes daar.

    Jacob

  • 11 Mei 2007 - 16:29

    Anita :

    Stance . hahah , kom ik op msn . JA IK HEB JE OOM & TANTE GEZIEN . 2DE KOMT ONLINE . JA IK HEB JE OOM & TANTE GEZIEN . is iedereen daar weer weg & gaan ze dinsdag naar school : iedereeen JA IK HEB JE OOM GEZIEN EN JE TANTE ECHT COOL . & toen werdt ik geroepen & toen liet erik een foto van jos zien . dus ik keihardt lachen . omdat ik het echt grappig vind dat ze jullie tegen zijn gekomen . dusja de hele school weet wie mijn oom & tante zijn ! haha . leuke foto's trouwens & mooie verhalen . 2,5 half week is al weer snel zeg .. maar je bent ook lang weg gebeleven & ik hoop je snel weer te zien :

    Veel liefs :

    Anita

  • 13 Mei 2007 - 06:20

    Loes Muller:

    Zo dames, da's hard werken, maar het resultaat mag er dan ook zijn. Wat zal iedereen blij zijn, vooral met de mooie beschildering. Nog even en dan weer terug, zal ook wel gek zijn, veel plezier nog, dikke kus Loes

  • 13 Mei 2007 - 18:04

    Fam.Borg.:

    Hey.Stance en Mirjam.Wat een drukte en al die saus werk een flinke opknappers!!!Goed zo dat zal iedereen heel blij zijn.En een prachtige foto,s ook nog.Mijn Dochter Anita had dit verhaal ook nog geschreven leuk,he!!Jos je man is bij je geweest en hij kwam weer in Leeuwarden en we gingen daarna bij hem geweest en vond harstikke mooi daar en liet ook vele mooie foto,s zien een geweldige prestatie,s!!Verder een prettige verblijf en mooie sauswerk succes toe!!TOT OVER 2WEKEN weer in Holland.Van hele Fam.Borg.

  • 14 Mei 2007 - 07:38

    Marianne Van Hall:

    Hallo Stance en Mirjam,

    het aftellen voor de terugreis is waarschijnlijk al begonnen: ongelooflijk hoe snel drie maanden dan kunnen gaan.... Toch zijn we natuurlijk ook blij als jullie straks weer "gewoon" bij ons terug zijn met alle verhalen die je mee zult brengen. Geweldig om via de website op de hoogte te blijven van jullie ervaringen.
    (Mirjam, ben jij degene die zo mooi dieren op de muur kan schilderen? Ik krijg het idee dat we bij selectie-criteria voor Gobabis bijna wel "twee rechterhanden" op kunnen nemen ;-) )
    Ik wens jullie nog een paar mooie weken en goede terugreis.
    Tot gauw!
    Marianne

  • 14 Mei 2007 - 16:02

    Berber:

    Ziet er mooi uit hoor, jullie zijn maar goed bezig! Wat gaat de tijd hard heh... nog maar even genieten daar hoor! Op het kinderdagverblijf wordt nog regelmatig "Afrika" muziek gedraaid en als ik vraag wie er dan in Afrika is wordt er luid: Stance!!! geroepen... tot gauw heh!!!

  • 14 Mei 2007 - 20:04

    Herma:

    Wat vliegt de tijd toch snel voorbij.Ik ben wel blij dat je straks weer bij ons bent.Wat hebben jullie een leuke website bij gehouden.Jullie hebben al heel veel beleeft en zo de zien veel werk verzet.Het ziet er al erg leuk uit!Nou dames geniet nog maar even en werkse. Liefs Herma

  • 15 Mei 2007 - 11:51

    Loes De Jong:

    Al een hele poos jullie website niet bekeken.Ik ben dan ook tijden bezig geweest alles door te lezen en de foto's te bekijken.Wat maken jullie veel mee een hele drukte maar de beloning moet geweldig zijn!Stance we missen je wel hoor op de Huzzemer Hummels nog even en dan kunnen we weer lekker bijkletsen. Geniet nog maar van de laatste periode tot gauw,

    Groetjes Loes

  • 17 Mei 2007 - 09:57

    Fladder:

    Hallo mirjam
    Nog negen dagen en dan kom je weer thuis
    Zondag ben je jarig en dan kom ik een borrel halen
    Groetjes en een dikke kus van oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirjam Grijpstra & Stance Muller

Wij zijn Mirjam & Stance en krijgen van kinderopvang Leeuwarden de unieke kans om 3 maanden ontwikkelingswerk te mogen doen in Namibië. Wij gaan ons daar inzetten voor kansarme kinderen in de sloppenwijk Epako, in de stad Gobabis.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 70108

Voorgaande reizen:

05 Maart 2007 - 26 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: